تبلیغات

آرشیو

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 16
    کل نظرات کل نظرات : 1
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 6

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 4
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 25
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 2
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 23
    بازدید هفته بازدید هفته : 172
    بازدید ماه بازدید ماه : 150
    بازدید سال بازدید سال : 2,235
    بازدید کلی بازدید کلی : 14,148

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.118.193.232
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : جمعه 14 اردیبهشت 1403

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

مصاحبه با حکیم دکتر ایمان غیاثی (فوق تخصص طب سنتی)

مصاحبه با حکیم دکتر ایمان غیاثی (فوق تخصص طب سنتی)

گفتگو با حکیم دکتر ایمان غیاثی، فوق تخصص طب سنتی:

طب سنتی و طب نوین می توانند کنار هم فعالیت کنند، برای درمان  بهتر است انتخاب را به دست مردم بسپاریم

 

 مصاحبه با دکتر ایمان غیاثی

 

خبرنگار جام جم البرز: در سال های اخیر اقبال مردم برای مصرف گیاهان دارویی و استفاده از مواد غذایی ارگانیک رو به افزایش است. شاید رواج انواع بیماری ها از یک سو و نا امیدی از داروهای صنعتی، موجب چنین استقبالی شده است. در همین زمینه گفتگویی داشته ایم با «حکیم دکتر ایمان غیاثی». با جام جم البرز همراه باشید:

بعضی ها درباره طب سنتی طوری می گویند که انگار منجی تمام بیماری ها ست.و در مقابل گروه دیگر آن را قبول ندارند. و پزشکی جدید را بهتر می دانند. در این باره بیشتر توضیح دهید.

 

خداوند در قرآن می فرماید: هیچ بیماری در دنیا نیست، مگر آنکه شفای آن در طبیعت وجود داشته باشد. پس ما اعتقاد داریم دوای همه بیماری ها در طبیعت هست، فقط باید ما آن را پیدا کنیم. بنده با پزشکی جدید مشکلی ندارم ولی اعتقاد دارم طب ایرانی و اسلامی از عوارض کمتری برخوردار است و کامل تر است.

نظرتان درباره افرادی که طب سنتی را به هیچ وجه قبول ندارند بلکه به آن توهین هم می کنند، چیست؟

خب این حرف همانطور که پیداست از تحجر می آید. با این همه شفا یافته از طب ایرانی اسلامی فکر می کنم نمی شود این طب رارد کرد. برای مثال بیماری هایی هم چون ms، هپاتیت، پارکینسون، IBS و... به وسیله ی متخصصان طب سنتی به راحتی درمان می شود ولی در طب جدید درمان خاصی ندارد.

طب اسلامی و سنتی بیش از آن که بر درمان تکیه کند، بر سلامتی و پیشگیری تاکید دارد. آن ها معتقد هستند که طبیعت افراد باید شناسایی شود و تغذیه بر اساس طبع و مزاج صورت گیرد. لطفا در این زمینه بیشتر توضیح دهید.

 

بله، اگر ما مزاج خود را بشناسیم و بر اساس آن تغذیه خود را اصلاح کنیم و غذاها را همراه مصلح آن استفاده کنیم، سلامتی ما حفظ خواهد شد. چرا باید با تغذیه نامناسب سلامتی خود را به خطر بیندازیم و بعد به فکر درمان و باز گرداندن سلامتی باشیم؟ ولی وقتی ما تدبیر بر حفظ الصحه کنیم، بدنی سالم و سلامت خواهیم داشت.

یکی از آفت های طب سنتی که به آن آسیب می زند، این است که اگر کسی با نسخه ای از طب سنتی مداوا شد، تصور می کند که دیگران نیز با همان نسخه شفا می یابند. حال آ« که امکان دارد داروی سنتی خاصی برای درد معده فرد الف مفید باشد و برای فرد ب غیر مفید یا حتی مضر. آیا این گونه است؟

بله متاسفانه این مشکل در طب سنتی و طب جدید هست، مطمئنا امروزه مشاهده کرده اید که در تمام خانه ها یک قفسه دارویی پراز قرص و شربت هست، در طب سنتی هم ما این مشکل را داریم. باید مردم عزیزمان بدانند که پزشک دارویی خاص را برای فردی با بیماری خاص تجویز کرده و نباید از خود، دارویی برای دیگران تجویز کنند. به خصوص در طب سنتی که دارو بر اساس نوع بیماری و نوع مزاج تجویز شده و ممکن است برای فردی دیگر مضر باشد و عوارضی را به همراه داشته باشد.

بعضی ها تصور می کنند چون داروی های گیاهی زیان چندانی ندارند، به همین دلیل بی ضابطه و بی رویه می توان مصرف کرد و از عوارضش مصون ماند. در حالی که این طور نیست. لطفا برای این گونه افراد توضیح بیشتری بدهید.

بله دقیقاً همینطور است، داروهای گیاهی هم ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد و باید زیر نظر حکیم و پزشک متخصص استفاده شود. ما در طب سنتی گیاهان دارویی سمی زیاد داریم که بر اساس نوع بیماری به اندازه و طریق مختلف تجویز می شود. برای مثال گل ساعتی، گلنار فارسی، هندوانه ابوجهل و... همانطور که فواید بسیار زیادی دارند، سمی نیز هستند. و داروهایی مثل آویشن و دارچین سالهای زیادی در کبد باقی می مانند و مصرف زیاد آن باعث بیماری خواهد شد.

در سال های اخیر اتفاق خوبی افتاده و آن ادامه تحصیل پزشکان جدید در رشته طب سنتی است. ضمن آن که با پیوند طب قدیم و جدید، افق ها و روش های جدیدی پیدا شده است که می تواند به پویایی طب سنتی کمک کند. هم چنین این اتفاق باعث تولید انواع داروهای گیاهی در قالب صنعتی شده است. توضیحات تکمیلی را بفرمایید.

 

بله، در حال حاضر پزشکان جدید می توانند در سطح دکتری وارد رشته طب سنتی شوند. ولی این به شرطی خوب است که بتوانند تجزیه و تحلیل کنند و آموخته های خود را با طب سنتی ترکیب کنند که این کاری بسیار دشوار است، چرا که نگاه طب سنتی و طب نوین فرق بسیاری دارد. و در مورد افرادی که طب سنتی را از پایه خواند باید عرض کنم به صورت کاملا علمی این دانش را کسب کردند. طب سنتی امروز مانند قبل فقط بر پایه احادیث و گفته ها نیست و مانند طب نوین کاملا علمی آموزش داده می شود.

منشا اختلافات طب مدرن و طب سنتی چه چیزهایی هستند؟

 

به نظر من اختلاف بین طب ایرانی اسلامی و طب نوین به وسیله سودجویان از هر دو طرف به وجود آمده. اگر پزشکان هر دو طب به دانش خودشان اعتقاد و ایمان دارند. خب می توانند کنار هم فعالیت کنند و در راه سلامت جامعه بکوشند. مردم خودشان می توانند انتخاب کنند که کدام طب را برای حفظ سلامتی خود برگزینند.

مشکلی که مانع پیشرفت راه طب سنتی شده، چه چیزهایی می تواند باشد؟

بیشترین مشکل حکما و متخصصان طب سنتی  سودجویان هستند که با نداشتن علم کافی اقدام به کار درمان می کنند و باور مردم را از این طب سلب می کنند.

کلام آخر این که طب سنتی و طب نوین می توانند کنار هم فعالیت کنند و هر کدام جایگاه خود را داشته باشد و انتخاب را به دست مردم بسپاریم.

گاهی اتفاق افتاده برای مشکلاتی به مراجعه کننده، توصیه کرده ام به پزشک طب نوین و جراح مراجعه کنند، خب این اشکالی نداردکه وقتی درمانی برای بیمار نداریم، درمان شناخته شده در طب نوین را معرفی کنیم.

همان طور که بنده بیماری هایی مانند ام اس، هپاتیت و بیماری های کبد، پیسی و برص، پسوریازیس و.... را به راحتی درمان می کنم،گاهی نیاز بیمار به جراحی های نوین است و این خیلی مهم است که با بیمارمان صادق باشیم و اولویت اول ما سلامت بیمار باشد.

شماره تلگرام :09213623108

 

@dr_imanghiasi


تاریخ ارسال پست: یکشنبه 27 مرداد 1398 ساعت: 15:52
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط خرید موزر اصل در تاریخ 1400/12/22 و 23:24 دقیقه ارسال شده است

خرید موزر اصل گفته:

خرید موزر اصل , خرید اینترنتی موزر , ماشین اصلاح موزر , ریش تراش موزر , قیمت موزر جهت دریافت و سفارش موزر با شماره های
09104444732 یا 09334444732 تماس بگیرید

این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین با ایرانتیک گفته:

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش